ÇABUK SİNİRLENİP, ANLIK TEPKİLER VERMEK...

02:24 Uzm. Klinik Psikolog/Psikoterapist MELTEM OK 0 Yorumlar


Her şeye çok çabuk sinirleniyorum…

21 yaşında üniversite öğrencisiyim ve bir ev arkadaşım var. Genel olarak arkadaşlarımla aram çok iyidir. Zaten neredeyse 2 yıldır aynı evde kalıyoruz. Son zamanlarda her şeye sinirlenmeye başladım. Sanki her şey bana batıyor. Arkadaşlarımın özellikle ev arkadaşımın kalbini kırıyorum ve bunun farkındayım. Ev arkadaşımla oturmak istemiyorum. Ona bunu söylemem ne kadar iyi olur? Sizce ne yapmam gerekiyor?

S.F./İstanbul

Sorunun sizde mi yoksa arkadaşınızda mı olduğuna pek emin değilim fakat arkadaşlarınıza karşı son zamanlarda böyle davranıyor ve onlar için böyle düşünüyorsanız sorun sizinle alakalı olabilir. Kişilik sorunları kendini daha çok insan ilişkilerinde gösterir. Diğer bir deyişle kişilik insanlarla olan iletişimler doğrultusunda gelişir. Ev arkadaşınız kendinizi, tepkilerinizi, huyunuzu ve ev hayatınızı tanımak ve öğrenmek için çok iyi bir fırsat olabilir. Kendi kendinize yaptığınız analiz sonucu gerçekten kızılacak bir şey olmamasına rağmen bu kadar şiddetli çıkışlarınız oluyorsa, ev arkadaşınıza gitmesini söylemeniz hem sizin hem de arkadaşınız için iyi olmayacaktır. Çevrenizdeki insanlarla iletişim kurmakta zorluk çekiyorsanız kendinizi ve ilişkilerinizi sorgulamanız bu durumda daha sağlıklı karar vermenizi sağlayacaktır. Hassas bir dönemden geçiyor ve bu nedenle alıngan davranıyor olabilirsiniz. Size tavsiyem bir terapist ile görüşmeniz olacaktır.

0 yorum: